Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az szabkam.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Hírek

1. oldal

2022. január 01-től több változás lépett életbe a fogyasztóvédelem területén. Továbbá május 28-tól szigorodnak az e-kereskedelmet is érintő fogyasztóvédelmi szabályozások. Az új rendelkezések jobban védik a vásárlókat a tisztességtelen kereskedői gyakorlatoktól az árazás és az értékelések vonatkozásában. Hogyan készüljenek fel a változó szabályozásra a kereskedők, mit változtassanak eddigi gyakorlatukon?  

2022-ben több módosítás is bevezetésre kerül a Fogyasztóvédelmi törvényben, így a bírságkiszabás szempontjai, egyes nevesített tényállások esetén kötelező bírságminimumok jelennek meg valamint bővül a szankcionálható magatartások köre is. További részletek cikkünkben...

A Magyar Közlöny 2020. évi 275. számú közlönyében megjelent, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény 2022. május 28-án hatályba lépő módosítása!
 

Vállalkozóként előfordul, hogy nem tudjuk, mik azok a szabályok, amit ismernünk kellene és betartanunk, annak érdekébe, hogy elkerüljük az ennek megsértése esetén járó szankciókat(bírságot) A Békéltető Testület elnökeként – a teljesség igénye nélkül- csokorba szedtem néhány hiányosságot, amit az előttünk folyó eljárások során tapasztaltunk a vállalkozások részéről.

Az országban működő 20 békéltető testület évi 10-12 ezer ügyének 37 százaléka jótállással, szavatossággal kapcsolatos. A jótálláshoz és szavatossághoz kapcsolódó rendelkezések 2003 évben születtek, azóta lényegében változatlanok voltak. Annak ellenére, hogy a fogyasztóvédelemhez érkező panaszok legnagyobb hányada ehhez a területhez kapcsolódik.

Tájékoztató a Békéltető Testületek működéséről, az aktuális járványügyi veszélyhelyzethez köthetően. A változásokról és az ideiglenes eljárási protokolról részletesen itt tájékozódhat.

A békéltető testületi eljárás során többször tapasztaltuk, hogy a fogyasztók nincsenek tisztában- sajnos néha a vállalkozók sem- a jótállás vagy más szóval garancia nyújtotta lehetőségeikkel, így fogyasztói eljárás során nem élnek jogaikkal. Nekik szól ez a cikk.