Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az szabkam.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Építőipari regisztráció


A nyilvántartási szám igénylésének módja az elektronikus regisztráció (ügyfélkapu/ cégkapu bejelentkezéssel) adószámának megadásával vagy a területileg illetékes kereskedelmi és iparkamara ügyfélszolgálatain személyesen, és az egyszeri igazgatási szolgáltatási díj megfizetése.

A program elindításához erre a szövegre kell kattintani.

Néhány jó tanács a program használatához:

A közhiteles nyilvántartásban szereplő adatokat a rendszer automatikusan kitölti. Amennyiben ezekben eltérést tapasztal, forduljon az illetékes hatósághoz.

A mezők egy részét a program formailag és tartalmilag ellenőrzi. Ha hibásnak találja, pirossal kiírja a hibát, és meg is jelöli a hibás adatot.

Mivel a regisztrációs programot ügyfélkapus/cégkapus azonosítással használja, ezért az adatok véglegesítése után nincs szükség a bejelentőlap megküldésére. Az az MKIK hivatali kapujára automatikusan beérkezik.

  • Ezt követően a Barion rendszeren keresztül bankkártyával – díjmentesen – befizetheti az építőipari regisztrációhoz kapcsolódó – egyszeri – igazgatási szolgáltatási díjat.
  • Amennyiben nem rendelkezik bankkártyával, úgy el kell utalnia az 5.000,- Ft-os igazgatási szolgáltatási díjat az MKIK Gránit Banknál vezetett 12100011-10639690 számlájára. Az utalás közleményébe be kell írnia vállalkozói adószámát. (Az igazgatási szolgáltatási díjról számla nem kerül kiállításra.)

Akár bankkártyával, akár átutalással teljesíti az egyszeri díj megfizetését, a díjfizetést elektronikus bankszámlakivonatból könyveljük. Ennek megtörténte után – várhatóan a következő munkanapon – tudjuk regisztrációját aktiválni.

A regisztráció aktiválásakor adatai automatikusan elérhetővé válnak az építőipari kivitelező vállalkozások lekérdezhető nyilvántartásában: https://knyr.mkik.hu/, melyről minősített aláírással ellátott, elektronikus dokumentumot küldünk ügyfélkapujára/cégkapujára.