Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az szabkam.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Összefoglaló a GINOP-6.1.7.-17-2018-00001 Munkahelyi képzések támogatása - információs nap előadásairól

Szerző: Fodorné Rácz Katalin
2019. április 30.

     

 

 

 

   

GINOP-6.1.7.-17-2018-00001

Munkahelyi képzések támogatása

 

Összefoglaló az információs nap előadásairól

 

 

Helyszín: Nyíregyháza                                          Időpont: 2019.április 24.

 

 

A programot Nagyné Varga Katalin a SZ.SZ.B. Megyei Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára nyitotta meg, aki kiemelte, hogy a munkaerőképzés egyre nagyobb szerepet kap a vállalkozások életében, amelybe érdemes befektetni.

 

A Pénzügyminisztérium részéről Gedei Gábor GINOP projekt menedzser tartott előadást.. Beszámolójában a projekttel kapcsolatos aktuális kérdéseket vette sorba: szólt a változások bejelentésének fontosságáról,  a támogatói okiratok módosításáról, az előleg igénylésekről, a kifizetési kérelmek kezeléséről, az EPTK felület kezeléséről. Kihangsúlyozta a helyszíni ellenőrzések fontosságát, amelynek kapcsán a projekt pénzügyi és adminisztratív megvalósítását vizsgálják előzetes bejelentés nélkül végrehajtva. Felhívta a figyelmet az olyan  esetekre, amelyek felfüggeszthetik a kifizetéseket.

 

                Következő előadó Tarpai Szilvia  az NSZFH szakmai asszisztense, felnőttképzési szakértő  volt. Beszámolójában először a monitoring látogatások céljáról és a kedvezményezettek kötelezettség vállalásairól beszélt. Elmondta, hogy amit a kedvezményezettek a pályázatban megvalósításra bevállaltak, annak jogszabályok szerinti megvalósulását, az alátámasztó dokumentumok szabályszerűségét ellenőrzik. Beszélt a monitoring látogatások szakmai tapasztalatairól, szólt a leggyakoribb hibákról.  Kiemelte, hogy milyen arculati elemeket kell kötelezően betartani és részletesen bemutatta azok formai követelményeit.

 

Madarász Erik a Soter-Line Oktatási Központ oktatási igazgatója előadásában kiemelte a kedvezményezettekkel együttműködő felnőttképző intézmények felelősségét. Rámutatott, hogy milyen sokféle jogszabálynak kell megfelelniük a képzések végrehajtása és szabályszerű dokumentálása során.  Kitért a dokumentumok megőrzésének határidőire is. Kiemelte a felnőttképzés szerepét a gazdasági fejlődésben, és bemutatta a távoktatást, mint új képzési lehetőséget. Néhány gyakorlati tanáccsal szolgált a távoktatási képzés alkalmazásáról.

 

A „ Jó gyakorlat” előadásra az Alpin-Salewa ZRT  üzleti tervező-elemző referensét,  Vámosi Vandát kértük fel. Az elemző munkatárs a ZRT történeti áttekintésével kezdte, majd röviden összefoglalta a pályázat „életútját”. Bemutatta a projektben meghatározott tevékenységek szakmai és pénzügyi sarokpontjait, majd felvázolta a megvalósított képzések fajtáit és a résztvevők összetételét. Előadása végén beszélt a megvalósítás során felmerült tapasztalatairól és néhány gyakorlati tanácsot adott a  vállalkozások részére.

 

Az előadások anyaga letölthető a www.munkaerokepzes/cikkek/hirek weboldalról, vagy lehet kérni az ügyfélszolgálatunk segítségét.

 

Köszönjük szépen előadóink lelkes munkáját és a résztvevők megtisztelő figyelmét.

 

 

Nyíregyháza 2019.április 26.

 

Összeállította: Fodorné Rácz Katalin